Wednesday, April 02, 2008

A.Siva Subramaniam Main Tarik Tali


Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Buntong, A.Sivasubramaniam membatalkan hasrat meletak jawatan dan keluar parti, beberapa jam selepas menghantar surat peletakan jawatan kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

Berita perletakan jawatan beliau dari semua jawatan DAP pada awalnya mendapat respon yang berbagai, beberapa rakan taulan (UMNO) menhantar SMS kepada teman dengan maksud kegembiraan... ada yang menulis `tinggal lagi satu'.. boleh memerintah balik.

Dalam hati kecil saya, ini wayang sorong-sentap. Kerusi untuk India tak berapa cukup dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco). Fikiran saya juga berkata, ini satu `testing' kepada YAB Nizar untuk melihat cabaran beliau bagi melantik speaker dari kalangannya (rakan PAS atau Melayu). Tak sampaipun sekerat hari, hanya lapan jam, surat penarikan semula telahpun dihantar kepada SUA DAP merangkap YAB Ketua Menteri Pulau Pinang, memanda Lim Guan Eng.

Khabarnya, Siva menarik surat perletakan jawatan kerana beliau ditawarkan sebagai Speaker (Yang Dipertua) Dewan Negeri Perak. Satu lagi rekod baru, YDP dewan pertama terdiri dari non-Malays. Nyata YAB Nizar hilang upaya untuk mengutamakan rakau taulan PASnya ke kerusi speaker tersebut.

Kalau DAP berkata tiada semangat perkauman dalam DAP.... A.Sivasubramaniam ADUN DAP Buntung telah menafikannya. Pembawa obor MAKKAL SHAKTI, juga memohon pendokongnya (masyarakat India) diberi tempat.

Hmmm politik, politik...


HzY - Tak susah nak baca

No comments: