Sunday, October 01, 2006

BERMULA KALAM

Bismillahirrahmanirrahim.Dengan Kalam `Basmallah' teman bermula, semuga `Rahman & RahimNya' memayungi luas merahmatiku.Dah lama nak mulakan penulisan blog ini, namun asyik tertangguh jer.

Tujuan utama menulis blog ini adalah untuk melontarkan pandangan-pandangan pribadi yang kadang-kadang bersarang dalam kepala dan tidak dikongsikan dengan sapa-sapa. Dulu rajin juga bercerita-cerita kurang-kurangnya pada Dang Bini, tapi maklum sajalah... bila masa nak melayan kita bila berperang dengan anak-anak yang sedang nak naik... bukan sikit pulak tu,... dah la tu hero-hero pulak.Jadi nampaknya biarlah blog ini menjadi arkib atau mungkin juga bakul sampahan minda yang kalau bersarang di kepala tak siapa yang tahu.... atau pun dia hilang begitu saja.

Adanya blog ini kurang-kurangnya apa yang terfikir atau yang difikir, termuntah dalam media yang lain selain dari kotak fikir sendiri... kalau tidak ada yang sudi membacanya, ada juga tertulis apa yang pernah terfikir.Jam dah pukul dua lebih, esok payah pulak nak sahur, eloklah teman berangsur, muga permulaan ini satu permulaan yang baik. Seperti kata Sun Tzu `For every long journey, it's must be with first step' Wassalam.

HzY 3.09am 7 Ramadhan

No comments: